Forældresamarbejde og forventninger:

I Dagplejen vægter vi samarbejdet med jer forældre meget højt. Vi forventer at der er en åben, ærlig og direkte dialog mellem forældre og dagplejer.

Dagplejeren orienterer løbende forældre om barnets hverdag i dagplejen, om barnets trivsel og udvikles og om der er ting, som forældrene f.eks. skal være opmærksomme på. Omvendt forventer vi også, at du som forælder orienterer dagplejeren, hvis der er noget, hun skal være opmærksom på i forhold til dit barns trivsel og hverdag.

Det er vigtigt for samarbejdet, at  både forældre og dagplejer fortæller hvis der er noget der går dem på. Du skal som forælder fortælle, hvis du er utryg ved at aflevere dit barn, hvis du ikke forstå hvorfor dagplejeren gør som hun gør, hvis du er utilfreds med noget, noget du undrer dig over osv. Det samme  vil dagplejeren gøre.

Forældremøde:

En gang om året holdes der forældremøde i dagplejen i 2. kvartal. Det er ofte en oplægsholder der kommer og holder et oplæg om et relevant emne for småbørnsforældre.

Derudover er der valg til forældrebestyrelsen og dagplejens forældrekontaktudvalg (FKU).

Forældrebestyrelsen:

Dagplejen har sin egen forældrebestyrelse med forældrerepræsentanter fra de 7 legestuer.  Derudover deltager områdelederen, to dagplejeledere og 2 dagplejere. Der afholdes 4-6 bestyrelsesmøder om året.

Forældrekontaktudvalg (FKU):

Der er et FKU for Team vest og et for Team øst. For hvert FKU sidder der  x antal forældrerepræsentanter, 1 medarbejderrepræsentant fra hver legestue og 2 lederrepræsentanter. Der afvikles 2-4 møder om året.

Forældrekontaktudvalget i dagplejen

Shape Created with Sketch.