Pernille Christensen

profilbilledeOm mig:

Jeg har været dagplejer siden 2018. Jeg bor i eget hus midt i Herfølge med min mand David og vores 3 børn. Thor, Adam og Kaya

Uddannelse:
Fra 2014 til 2017 har jeg arbejdet som Kostfaglig eneansvarlig i en integreret institution i Køge Kommune. Jeg har haft en masse vikar timer i vuggestuen og børnehaven ved siden af.

Vi har kat- og en kanin i udestuen.
mit hjem er røgfrit.

Kurser:
Førstehjælp til børn der opdateres løbende.
Kursus bevis i økologi.
Kursusbevis på råvarer i køkkenet.
Kursusbevis på mit arbejde som dagplejer

Hverdagen:
Hos mig handler det om at lære, samt at være nysgerrige på omverden.
Vi øver i at blive selvstændige. Tage tøj på selv, hjælpe med bord dækning og øver også i at hjælpe hinanden.
Vi cykler næsten dagligt af sted i området og finder de steder hvor vi kan udfolde os motorisk, se på dyr eller bare nyde og sanse naturen.
Vi er gerne ude mindst 1 gang hver dag, ellers bruger vi også meget tid på sang, bøger og billeder som stimulerer den sproglige udvikling.
Vi tager i legestue, tager i hallen og cykler i springcentret en gang om ugen.

Forældresamarbejde:
Et samarbejde mellem forældre og dagplejer er et vigtigt udgangspunkt for mig .Det er vigtigt at alle er enige og ærlige omkring det lille barn. Vi skal kunne udtrykke vores meninger på en god måde. Det er vigtigt for mig, at vi har barnet i centrum og vi kan snakke sammen. Det er vigtigt at barnet føler sig trygt og føler at dagplejere kan give samme tryghed i hjemmet som hos egne forældre.