Stine Lassen

profilbilledeOm mig:

Privat: Mit navn er Stine Weiglin Lassen årgang 82’er, jeg bor på bøgebanken 5 sammen med min mand Stefan og datter Cecilie.

Dyr: hos os bor også vores hund Petit som er en Foxterrier dreng på 5 år

Røg: et ikke ryger hjem

Uddannelse/kurser: Jeg er uddannet pædagog fra cvu syd i 2006 og har ind til maj 2017 arbejdet i daginsitutione og hovedsaglig i vuggestue.
Jeg har kurser inden for sprog og tegn til tale.

Hverdagen hos mig: Jeg arbejder med de 6 læreplaners temaer, barnets fin og grov motorik, de sociale kompetencer og ekstra fokus på sproglig udvikling.
Vi skal ud og bruge vores krop og sanser. Jeg elsker udeliv, både i haven men også på ture i nærområde, vi cykler og går. Vi hører musik, synger, danser og læser. Men der er også tid og rum til selv at lege og skabe gode legerelationer.
Vi vil sammen opleve og udforske de små og strore ting i hverdagen. Børnene vil blive udfordret på det plan det enkelte barn befinder sig på, i deres udvikling.
Vi mødes også ofte med de andre dagplejer i område, det er med til at give både børn og voksende et godt og trykt kendskab til hinanden. Det foregår 1 gang om ugen i heldagslegestue, og 1 gang om ugen i Herfølge hallen hvor der er ekstra fokus på krop og bevægelse. Vi cykler også 1 gang om ugen til springcenteret i ravnsborg hallen, her bliver kroppen og bevægelsen også udforskes. En gang om måneden er vi i Herfølge kirke, her er det tid til fordybelse i sang og musik i det store kirkerum.
Alt dette mener jeg er med til at give børnene en tryk og genkendelig hverdag og jeg tror på at tryghed er en vigtig faktor for at skabe god læring og udvikling.

Forældresamarbejde: Det er vigtigt for mig som dagpleje, at skabe en hyggelig, tryk og hjemlig atmosfære. Børnene og deres forældre skal føle sig velkomme, hvilket jeg tror er en væsenlig faktor for et godt samarbejde med en åben og ærlig dialog.