Borup legestue

Borup legestuegruppe består af 5 dagplejere.

Dagplejerne er placeret rundt i hele Borup.

Vores fælles pædagogik i Borup

God tid til tætte relationer skaber de bedste udviklingsbetingelser for barnet og Dagplejens  pædagogiske struktur gør det muligt.

Vi arbejder i hjemlige rammer og har max 5 børn ad gangen, hvilket skaber ro og overskuelighed.

Gennem hele åbningstiden, fra aflevering til afhentning, er vores børn tilknyttet samme voksen. Udover at det er godt for barnet, er det også værdifuldt i forhold til vigtige informationer til og fra forældrene.

I vores pædagogiske miljø er alle børn inkluderet, blandt andet fordi vi tager tiden, til det der sker i løbet af dagen.

Det betyder samtidigt, at vi møder børnene der hvor de er, arbejder differentieret ud fra det enkeltes barns behov og er fleksible hvis særlige behov  eller hensyn opstår.

Vores pædagogiske indsats og metode tager afsæt i læreplaner og børnene støttes i:

Alsidig personlig udvikling, sociale kompetencer, sprog, krop og bevægelse, naturen og natur fænomener, kulturelle udtryksformer og værdier.

God tid til tætte relationer er også vigtigt for os i forældresamarbejdet. Vi leverer høj service, tager tiden til forældre snakken i form af detaljeret information om hele dagen; sove, spise, lege, den gode historie mv. Herudover giver vi os tid til at lytte og om nødvendigt råde og vejlede forældre.

Vi er alle uddannede FRI for MOBBERI, dagplejere, og en del er idrætsdagplejere.

Legestuen:

Dagplejerne mødes en gang om ugen i legestuen. Vi har egne lokaler på Møllevej 4B i Borup.

Formålet med legestuen er, at børnene deltager i større børnefællesskaber, har samspil med jævnaldrende og lærer deres gæste dagplejere at kende, hvilket også  har værdi for forældrene.

For Dagplejerne er legestuen også stedet, hvor kollegial sparring, viden deling og ”undringer” finder sted, så løbende læring og udvikling sker.

I legestuen foregår forskellige aktiviteter som Dagplejerne på skift har ansvar for at planlægge.