Vemmedrup/Lellinge legestue

Vemmedrup/Lellinge legestuegruppe består af 9 dagplejere. Hanne og Helen holder til i Lellinge. Christina, Lene, Mona, Helle, Jane, Helle og Maiken holder til i Vemmedrup.

Fælles for os alle, er ønsket om at danne ramme for et godt børneliv - og dermed skabe trivsel, udvikling og læring for det enkelte barn.

Udeliv, selvhjulpenhed og sansemotoriske aktiviteter er gennemgående elementer i vores hverdag med børnene. Langt de fleste dagplejerne er certificerede "Grønne spirer - naturdagplejere" og "idrætsdagplejere".

Vemmedrup/Lellinge dagpleje har en stærk lokal forankring med øje for individuelle behov hos både forældre og børn. Professionelle dagplejere indgår i partnerskab med forældre, med barnet som fælles fokus.

Hverdagspædagogik er det der er mest af; der hvor barnet øver sig på at "gøre" med sin krop, forstå sin omverden, mestre mere og mere.

Vi går i heldagslegestue en gang om ugen. Her mødes børn med flere børn, andre børn - og der er fokus på at udvikle børnenes deltagelsesmuligheder i små og større fællesskaber. Vores legestue hedder SPIREN og ligger i forbindelse med daginstitutionen Væksthuset på Gartnervej 18 i Vemmedrup.

Vi bruger ofte skoven, som vi bor ved siden af og er ligeledes ofte på tur til legepladser og besøger hinanden i haverne.
Månedligt kan vi komme til Lellinge kirke, hvor der er sang og bevægelse for de små.
Alle dagplejere har en el-ladcykel og cykler ofte ud i det blå.

Vi ser frem til at byde jer velkommen i Vemmedrup/Lellinge dagpleje.