Køge/Hastrup legestue

I Køge/Hastrup er der 6 dagplejere. Heraf er 5 idrætsdagplejer og 3 naturdagplejer.

Vi er i heldagslegestue 1 gang om ugen. Legestuen ligger i spejderhuset på marksvinget. Alle børn bliver denne dag både afleveret samt hentet i spejderhytten. I legestuen har vi mulighed for, at tilrettelægge aktiviteter efter alder og udviklingsniveau, da vi her er en større børnegruppe. Der bliver igangsat aktiviteter der styrker de personlige, alsidige og sociale kompetencer hos det enkelte barn.

Dagplejerne er rigtig ofte udendørs. De mødes på tværs af børnegrupper i skoven, på legepladser eller bare går en tur sammen.
I springcenteret hvor vi er et par gange om måneden udfordres børnene på deres motoriske færdigheder. Her bliver aktiviteterne også tilrettelagt efter det enkelte barn.
Nogle dage er vi hjemme med vores egen lille børnegruppe hvor vi hygger med og om børnene. Nærvær er her i fokus.

I Køge/Hastrup arbejder vi efter de nye styrkede læreplaner.