Ejby legestue

Ejby legestuegruppe består af 4 dagplejere.

Vi ligger i et dejligt naturområde tæt på skov og grønne områder. Vi bruger nærmiljøet og benytter de muligheder der er.

Vi har også mulighed for at benytte offentlige busforbindelser til Køge og Borup.

Vores pædagogik i Ejby

I Dagplejen Ejby er alle 4 dagplejere certificeret til  IDRÆTSDAGPLEJERE i november 2014 og maj 2015 -  samt i 2017 gennem Danmarks Idrætsforbund og VIA UC. Vi har desuden 1 Dagplejer som er certificeret som NATURDAGPLEJER gennem Friluftrådet og DE grønne Spire.

At være Naturdagplejer indebærer at man samarbejder med Friluftsrådet om forskelige måder at arbejde med natur med børn i alderen 0-3 år

Værdier i Dagplejen Ejby:

• Det enkelte barn skal føle sig SET, HØRT OG FORSTÅET
  • Det enkelte barn skal føle og opleve sig som en DEL at et FÆLLESSKAB
  • Det enkelte barn skal opleve glæden ved at LÆRE OG UDVIKLE personlige og sociale kompetencer
  • Det enkelte barn skal opleve god TRIVSEL OG OMSORG i en pædagogisk hverdag

Legestuen

Vi  har halvdagslegestue en gang om ugen. Vi mødes i spejderhytten, og går hjem til middag.

Hver onsdag har vi mulighed for at være i Ejby Hallen hvor den pædagogiske idræt bliver benyttet i et større forum.

Vi ligger i et naturskønt område hvor vi mødes i skov og mose og udforsker naturen. Vi har også mulighed for at benytte Naturvejledere i Køge Kommune.